نکاتی که باید در زمان برداشتن تخم از زیر قناری رعایت شود :

 وقتی پرورش دهنده  بخواهد جوجه های قناری اش در یک زمان با هم متولد شوند، به ازای هر تخمی که می گذارد ، آنها را برمی دارد و بجای آن، تخم کاذب  می گذارد و سپس بعد از آخرین تخم گذاری ، تخمهای اصلی را با تخمهای کاذب جابجا می کند، که انجام این روش مستلزم رعایت نکاتی می باشد :

۱. به هیچ وجه با دست خیس تخم را از زیر قناری برندارید. زیرا یک لایه شفاف روی تخم هست که از ورود هر گونه ویروس و عفونت و باکتری خارجی به تخم جلو گیری می کند و اگر با دست خیس تخم را بردارید ، انگشتان شما  لیز می شود که این همان لایه ای هست که به دست شما چسبیده  و این لایه را شما از بین می برید.

۲. به هیچ عنوان با دستان آغشته به روغن یا بنزین یا رنگ ، تخم ها را برندارید. حتما قبل  از برداشتن تخم دست ها را ضد عفونی و خشک کنید.

3. در زمان برداشتن تخم، اگر ماده روی تخم خوابیده ، صبر کنید از روی تخم خودش بلند شود ویا به آرامی قناری را از روی تخم بلند کنید. چون احتمال دارد قناری به خاطر استرس از شما وقتی از لانه خارج می شود ، تخم را به بیرون پرت کند.

4. بعداز  برداشتن تخم اصلی  حتما  به جای تخم در لانه از تخم مصنوعی یا اگر ندارید از پسته کور خام و یا قند  استفاده کنید.

5. تخم های اصلی در همان دمای سا لن و در ظرف تمیز درب دار، داخل پوسته ارزن یا ماسه بادی یاآردسوخاری ویا نمک نگهداری کنید .

6. از کتان برای قرار دادن تخم در آن استفاده نکنید ، چون نوک تیز کتان باعث می شود که در تخم حفره های ریز ایجاد شود و مانع فعالیت و ایجاد نطفه در تخم گردد.

7. تخم را از سر تیز آن در داخل ظرف قرار دهید ، طوری که نصف تخم داخل پوسته ارزن یا آرد یا نمک و ... قرار گیرد.

8. تا  7 روز نیازی به چرخش تخم ها نیست  ولی اگر بیشتر از این تایم طول کشید نیاز هست که تخم ها  را بچرخانید و برعکس کنید . بصورتی که از قسمت ته تخم یا قسمت پهن تخم در موادی که ذکر شد، قرار دهید تا نطفه ضعیف نشود.

 

تاريخ انتشار : 1402/2/5
   
تمام حقوق این سایت محفوظ و متعلق به قناری گرگان است Design & Develop by: s_akbary@hotmail.com
درباره ما  |    تماس با ما  |    نژادهای قناری  |    پیوند ها