مبانی تجربی و ضروری در گام نخست پرورش قناری:

از مبانی تجربی ،رعایت اصول نگهداری و پایداری در امر نگهداری و تکثیر و پرورش  وهمدردی از ارکان مهمی است که صاحب پرنده باید به آن توجه خاصی داشته باشد.توانایی پرواز و شادابی خاص و فرم ها و رنگهای فوق العاده آنان و صدای دلپذیر باعث جذب هنرمندان و تحت تأثیر قراردادن روح و روان آدمی شده است و هیچ صدای طبیعی نمی تواند چون آوازخوش یک پرنده دل آدمی را مشعوف سازد. نوآوری و تغییر و تحول در علم شناخت قناری مانند سا یر زمینه ها بسیارند و اخیراً تغییراتی در نامهای قناری های رنگی در سطح بین المللی پدید آمده است که این تغییر  و تحولات برای علاقمندان مطلوب نمی باشد زیرا باید با  اصطلاحات جدید آشنایی پیدا کنند.

در واقع رکن اصلی ،رعایت حفظ رفتار و خصوصیات پایه ای پرندگان است.بقاء اصالت نژادهای اصیل، بستگی به رعایت بایدها و نبایدها در ترکیب نژادهای مختلف با یکدیگر است.جهت زندگی طولانی و سلامت پرنده، تغذیه و رعایت بهداشت به موقع  و استحمام هفتگی وتوجه دائمی و نگهداری پرنده در خارج از منزل  می باشد.

گام اول اصول اساسی پرورش، جفت کردن نژادهای یکسان و حفظ اصالت آنهاست.

یکی از رمزهای موفقیت در نگهداری و پرورش ، اهمیت به شناخت رفتاری در طول زمان می باشد.بیولوگها می گویند:پرندگان مجهزبه یک ساعت داخلی هستند که از طریق نور هدایت می شود.مدت زمان روشنایی روز و شدت نور که توسط خورشید متغیر است، تعیین کننده زمان تکثیر . مهاجرت. زمان پریزان و سایر خصوصیات است.

قناری برخلاف پرندگان دیگر، باعث قوت روح و کسب انرژی و سرگرمی و هیجان است.برای شروع باید بتدریج تجربه کسب کنید و صبور باشید و اطلاعات عمیقی از نحوه پرورش با تبادل اطلاعات و مطالعه نشریات و کتب پرورشی  و شرکت در همایش ها و کلوپ و نمایشگاههای پرندگان زینتی و تماس با پرورش دهندگان پیشکسوت صورت گیرد و عملکرد یکی از آنها را الگوی کار خود قراردهید. کما اینکه بنده وقتی با جان و دل وقت آزاد خود را صرف اشتغال و خدمت به این پرندگان نمودم ، رسیدگی به این موجودات را وظیفه اخلاقی خود دانسته و بنابر این لازم دانستم که بنا به تأکید پیشکسوت پرورش پرندگان اصیل آلمانی ((آقای روبراوتل)) احترام بگذارم و الگوی خود قرار دهم.

تاريخ انتشار : 1401/5/4
   
تمام حقوق این سایت محفوظ و متعلق به قناری گرگان است Design & Develop by: s_akbary@hotmail.com
درباره ما  |    تماس با ما  |    نژادهای قناری  |    پیوند ها