برخی از رفتارهای قناری را بشناسیم:


روزنامه خواری

این رفتار در قناری ماده بر اثر نزدیک شدن به زمان تخمگذاری و آماده شدن برای جوجه کشی ایجاد می شود. کمبود مواد فیبر دار یکی از دلایل دیگر این رفتار است .  کمبود فیبر  را میتوان به مقدار کم یا زیاد در انواع سبزیها و مرکبات و هویج و کاهو  و میوه ها مثل سیب و گلابی و هلو و  همچنین غلات گندم و جو سبوس دار تأمین کرد.

گچ خواری

 بر اثر کمبود کلسیم ، پرنده دچار گچ خواری می شود و اگر قفس یا لون پرنده به دیوار گچی نزدیک باشد ، پرنده برای تأمین کلسیم بدن خود اقدام به خوردن گچهای دیوار می کند.برای جلوگیری از تکرار این رفتار می توان از کف دریا و پوست خرد شده تخم مرغ  که سر شار از کلسیم می باشند استفاده کرد.ناگفته نماندکه کف دریا علاوه بر تامین کلسیم ، باعث جلوگیری از رشد بی رویه و کج شدن لبه های منقار پرنده می گردد.

میله خواری

یکی دیگر از رفتارهای قناری ، میله خواری قناری است که علت این رفتار میتواند نشانه هایی از کمبود آهن در بدن قناری باشد. برای ترک این رفتار میتوان از تخم بلدرچین که  سرشار از ویتامین که به بمب ویتامین مشهور است و آهنش هم 6 برابر تخم مرغ است، استفاده نمایید ولی توجه داشته باشید که  در مصرف آن زیاده روی نشود ، زیرا باعث چاقی و مشکلات کبدی خواهد شد.


تاريخ انتشار : 1398/4/2
   
تمام حقوق این سایت محفوظ و متعلق به قناری گرگان است Design & Develop by: s_akbary@hotmail.com
درباره ما  |    تماس با ما  |    نژادهای قناری  |    پیوند ها