فواید پوست انار

همانطوری که انار دارای خواص مفید و آنتی اکسیدان است ، از پوست آن هم میتوان با توجه به فوایدی که دارد استفاده کرد. پوست انار حاوي «تانن» است که با عث  کاهش التهاب روده و تورم هموروئيد می گردد.

 پوست انار ضمن تقویت استخوان بندی و پوسته تخم ، خاصيت ضدباکتريايي و ضدالتهابي دارد و از طرفي در کاهش روند از دست رفتن تراکم استخوان و تقویت پوسته تخم بویژه در فصل جوجه کشی موثر است. همچنین باعث تنگ شدن ديواره روده و مانع خونريزي هنگام اسهال مي شود و هاضمه را بهبود مي بخشد.

علاوه بر بهبود سلامت سيستم گوارشي همچنین برای پیشگیری از آبله پرنده مفید است.

طرزاستفاده:  میتوان پوست انار را بعد از تمیز کردن و جدا کردن   پرده های سفید آن بمدت 24 ساعت در تکه های کوچک روی سینی قرار داده و با بخاری آنرا خشک کنید و سپس پوست خشک شده را آسیاب کرده و بصورت پودر بمیزان نصف قاشق غذاخوری در غذای تخم مرغی یا در آب پرنده استفاده نماییدو با روشی دیگر هم میتوانید از فواید پوست انار استفاده کنید :  مقداری از پوست انار را هنگام شب در مقدار کمی آب قرار داده سپس هنگام صبح مقدار کمی از آب پوست انار را با آب معمولی  مخلوط کنید به مقداری که به ترشی بزند ،  سپس در جا آبی  پرنده  ریخته  و هفته ای یک نوبت روزانه برای پرنده خود می توانید مصرف نمایید.


تاريخ انتشار : 1398/7/10
   
تمام حقوق این سایت محفوظ و متعلق به قناری گرگان است Design & Develop by: s_akbary@hotmail.com
درباره ما  |    تماس با ما  |    نژادهای قناری  |    پیوند ها