گیاهان هواساز و تصفیه کننده هوا ی پرندگان:

 

معرفی برخی گیاهان هواساز و تصفیه کننده هوا برای پرندگان :

 

1. یاسمن:

گل یاسمن با وجود برگ های همیشه سبز و براق و شکوفه های زیبای معطر، همیشه یک انتخاب محبوب برای تصفیه هوا می باشد. مطالعات نشان می دهد نگهداری این گیاه در سالن ، در دستیابی به خواب مطلوب پرندگان بسیار موثر است و شاید بتوان ادعا کرد که این گیاه تاثیری مشابه یک دیازپام دارد و باعث کاهش اضطراب می شود.

با این حال حفظ و نگهداری این گیاه مشکل می باشد و حفظ برگ ها و گلهای لطیف آن نیاز به توجه زیادی دارد. گل یاسمن باید در یک اتاق روشن نگهداری شود، اما نباید در زیر نور مستقیم قرار  بگیرد.

 

2. گل یاس :

 این گیاه زیبا و خارق العاده، اثری آرامش بخش و مسکن بر روی بدن و ذهن موجودات زنده دارد. مطالعات نشان می دهد که این گیاه باعث کاهش سطح اضطراب شده و تاثیر بسیاری در افزایش کیفیت خواب دارد و همچنین این مطالعات نشان داد که این گیاه منجر به افزایش هوشیاری و کارایی بالا در طول روز می شود.

این گیاه دارای شکوفه های زیبای صورتی یا عاجی رنگ می باشد که عطر آن بسیار مست کننده برای قناری گلاستر و پرندگان میباشد.

 

3. گیاه عنکبوتی :

این گیاه را نباید با گیاه مارپیچی اشتباه گرفت. این گیاه نیز تصفیه کننده قوی هوا می باشد. آزمایشات ناسا نشان می دهد این گیاه  ۹۰% از ماده شیمیایی فرمالدئید که سرطان زا می باشد را از هوا پاک می کند. این ماده شیمیایی در موادی مانند چسب و رنگ و همچنین مواد ساخت کیف و کلاه به کار میرود . نگهداری این گیاه در محل نگهداری قناری و منزل پیشنهاد بسیار خوبی می باشد.

این گیاه علاوه بر پاکسازی هوا ، دود و بوی نامطبوع را جذب می کند و به حفظ اکسیژن هوا در اتاق خواب کمک می کند.

 

 

4.اسطوخودوس :

این گیاه علاوه بر بوی خوشی که دارد، به عنوان گیاهی که باعث ایجاد آرامش و کاهش سطح استرس می شود، شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد این گیاه باعث کاهش ریتم قلب ،کاهش فشارخون و کاهش استرس میگردد.

 

5. سنبل الطیب :

این گیاه به عنوان یک گیاه گلدار همیشگی با گل های صورتی یا سفید معطر که در تابستان شکوفه می کند، شناخته شده است.

در قرن ۱۶ از شکوفه های این گیاه به عنوان عطر استفاده می شده است. همچنین از زمان های قدیم از ریشه این گیاه به عنوان چای یا شربت برای رفع بی خوابی (توسط پزشک و فیلسوف معروف رومی جالینوس) استفاده می شده است. این گیاه را در کنار پنجره اتاق و سالن نگهداری کنید و در روز به ۶ ساعت نور خورشید نیاز دارد.

 

6.گیاه مارپیچی یا شمشیری( یا زبان مادرشوهر):

   یکی از گیاهانی که برای افزایش کیفیت هوای درون خانه یا محل پرورش بیشتر توصیه می شود، گیاه مارپیچی یا سانسویریا است که مراقبت از آن آسان و راحت بوده و یک امتیاز برای این گیاه می باشد.  

   اهمیت ویژه این گیاه در این است که در شب درست برعکس دیگر گیاهان به طور همزمان در حالی که اکسیژن تولید می کند، دی اکسید کربن را جذب می کند. این مسئله منجر به تصفیه هوا و افزایش کیفیت آن و خواب بهتر پرندگان می گردد.

همچنین گیاهان مارپیچی به عنوان فیلتر و تصفیه کننده برخی از سموم موجود در هوای سالن ( فرمالدئید، تری کلر، اتیلن و بنزن) عمل می کند.

               

7. آلوئه ورا:

این گیاه به عنوان یکی از برترین بهبود دهنده های کیفیت هوا از سوی ناسا معرفی شده است، آلوئه ورا کاملا مشابه گیاه مارپیچی(زبان مادر شوهر) عمل می کند و مانند این گیاه در شب اکسیژن ساطع می کند . این گیاه یکی از ساده ترین گیاهان برای رشد و نگهداری می باشد و نیازی به توجه ویژه ای ندارد و آبیاری مکرر نمی خواهد.

این گیاه توسط مصریان لقب ” گیاه جاودانگی ” گرفته است. این گیاه به راحتی تکثیر می شود، بنابراین اگر شما یک گیاه آلوئه ورا خریداری کنید خیلی سریع و آسان می توانید آن را در تمام اتاق های منزلتان نیز قرار دهید و حتی به دوستان و خانواده خود هدیه دهید! این گیاه را در کنار پنجره نگهداری کنید زیرا به نور زیاد و مستقیم خورشید نیاز دارد...

 

 


 

تاريخ انتشار : 1396/7/24
   
تمام حقوق این سایت محفوظ و متعلق به قناری گرگان است Design & Develop by: s_akbary@hotmail.com
درباره ما  |    تماس با ما  |    نژادهای قناری  |    پیوند ها