خواص استفاده از سرکه سیب در برنامه غذایی قناری:

 

   ترکیب سرکه سیب صنعتی تنها 20 تا 30 درصد سرکه و مانند آبلیموهای کارخانه ای است که از آب کاه خیس خورده و رنگ و جوهر لیمو، می باشد، ولی سرکه سیب خانگی خالص باعث رفع سموم کبدی و دفع کلسترول از بدن و درمان چاقی و چربی سوزی و ضدعفونی کننده دستگاه گوارش و در واقع سم زدا ودر تصفیه خون و رفع کننده نقرس احشایی و تورم مفاصل و.. نقش مهمی دارد وبخاطر خاصیت اسیدی آن، اثر گذار مطلوب آنتی بیوتیکها بشمارمی رود.

 

مصرف بیش از حد سرکه موجب ضعف سیستم عصبی و کم شدن اسپرم می شود.. بهتراست هر 15 الی 20 روز یک نوبت 10 ساعته به میزان 10 سی سی دریک لیتر آب استفاده گردد و در صورت داشتن تعداد کمی از پرنده ، میزان 3 قطره در یک سیلندر آبخوری و یا با دزاژ پایین تر میشه از یک سی سی در 1 لیتر آب به مدت 3 تا 5 روز استفاده کرد، که این میزان سرکه به هیچ وجه نباید کل روز در اختیارپرنده باشد، چون روی فلور روده در طولانی مدت تاثیر منفی دارد.

 

سرکه سیب خانگی را میتوان از عطاری های معتبر قدیمی و برخی سوپر مارکتهای بزرگ و اشخاصی که خود تولید کننده هستند،تهیه نمود.

 

مزایای اسیدی کردن آب مصرفی قناری با سرکه سیب:

 

1- آب اسیدی شده خاصیت اشتها آوری دارد.

2- پرندگانی که از این آب استفاده می کنند کمتر تحت تاثیر کوکسیدیوزیس (بیماری انگلی که منجر به اسهال خونی می شود) قرار می گیرند.

3- پرندگانی که از این آب استفاده می کنند ، صدف آسیاب شده را بیشتر مصرف می کنند .

4- مصرف مواد دارویی مثل بایکوکس Baycox را کاهش می دهد.

5- منجر به کاهش پخش مگاباکتری ها می شود.

6- آب اسیدی شده از فرایندهای هضمی دستگاه گوارش حمایت کرده و هضم مواد خوراکی را افزایش میدهد.

7- تعداد باکتری های بیماری زا را کاهش داده و منجر به افزایش تعداد باکتریهای مفید می شود (همانند پروبیوتیکها عمل می کند).

8- با شیره هاضمه دستگاه گوارش سازگاری دارد.

اسیدی کردن آب با استفاده از سرکه سیب (به مقدار 10 سی سی در یک لیتر آب) تاثیرات مفیدی بر روی سلامت پرندگان در فصل جفت گیری و زاد و ولد دارد.

 

" ووت وان گیلس" توصیه می کند که چنین آبی در هشت روز نخست فصل جفت گیری و همچنین 4 روز اول در هفته نخست پس از فصل جفت گیری به پرنده داده شود.

 

نکته مهم:

بهتر است هنگام استفاده از تخم مرغ در جیره غذایی روزانه در همان روز از سرکه سیب طبیعی استفاده شود تا روده از حالت قلیایی خارج شده و به حالت اسیدی میل کرده و گاز تولیدی توسط غذا در روده کمتر شود و از ورم روده نیز جلوگیری گردد.

تاريخ انتشار : 1400/10/8
   
تمام حقوق این سایت محفوظ و متعلق به قناری گرگان است Design & Develop by: s_akbary@hotmail.com
درباره ما  |    تماس با ما  |    نژادهای قناری  |    پیوند ها