آرد نان سوخاری

 

نقش پودر یا آرد نان سوخاری مرغوب که پرورش دهنده ها، برای تغذیه پرندگان خود در غذای تخم مرغی استفاده میکنند ، شامل :

1- گرفتن آب اضافی غذای تخم مرغی: ترکیب غذای تخم مرغی در ایران اصولا" متشکل از تخم مرغ آبپز شده همراه با هویج رنده شده است که این هویج با توجه به این که آب آن قبلا" گرفته میشود ،مقدارزیادی رطوبت دارد که میتواند مشکلاتی در دستگاه گوارش پرنده ایجاد کند ، به همین خاطر پرورش دهنده ها برای خشکتر شدن (گرفتن رطوبت آزاد) غذای تخم مرغی ، به آن آرد نان سوخاری اضافه میکنند . آرد نان سوخاری به علت فرایند حرارتی که در دستگاه بر روی آن انجام میگیرد،  مقدار زیادی رطوبت از دست میدهد و قابلیت جذب آب آزاد زیادی دارد و رطوبت غذای تخم مرغی را متعادل میکند .

 2- به عنوان رقیق ساز مکمل های تغذیه ای : به علت اینکه مقدار استفاده مکمل های تغذیه ای و داروها ی مخلوط در دان مانند MSA , آنتی بیوتیک ها , پرو بیوتیک ها , مکمل های ویتامینی و ... بسیار نا چیز است، برای استفاده از آن ها در غذای تخم مرغی ، آن ها را با آرد نان سوخاری رقیق میکنند و به غذای تخم مرغی اضافه میکنند تا میزان جذب و تآثیری گذاری آن بیشتر شود ، که با ترکیب درآرد نان سوخاری ، دارو بطور کامل در غذای تخم مرغی جذب میشود و بهمین دلیل آرد نان سوخاری مکملی خوبی  برای خوراندن دارو به پرنده میباشد.بنابراین قبل از اینکه دارو را مستقیم در غذای تخم مرغی مخلوط کنید ،بهتر است ابتدا در پودرنان سوخاری مخلوط  نموده و سپس به غذای تخم مرغی اضافه نمایید.

3- خوشبو کردن جیره : غذای تخم مرغی معمولا" بوی نا مطلوبی میدهد که شاید قناری شما زیاد از این بوی نا مطلوب راضی نباشد و کمتر از این غذا میل کند و به جوجه هایش بدهد. اما پرورش دهنده ها با اضافه کردن پودر نان سوخاری به این غذای تخم مرغی، بوی خوبی را ایجاد میکنند که مشاهدات تجربیات نشان داده است که قناری بهتر از این نوع غذای تخم مرغی استفاده میکند و جوجه ها را بهتر تغذیه می نماید. البته باید گفت همه آرد سوخاری های موجود در بازار این قابلیت را ندارند و نمیتوانند عطر خوبی به غذای تخم مرغی شما بدهند و باید از آرد سوخاری مخصوص (مانند پودر نان سوخاری سهند ) استفاده شود.

4- تأمین نیاز های تغدیه ای : درآرد نان سوخاری های موجود در بازار معمولا" از آرد سفید گندم استفاده میشود که از نظر مواد معدنی , پروتئین , ویتامین و فیبر بسیار ضعیف است و فقط از نظر کربوهیدرات ، غنی است و سرشار از نشاسته می باشد .

مشکلات پودر نان سوخاری: آرد نان سوخاری های موجود در بازار برای مصارف انسانی طراحی شده وبا افزودنی های غیر طبیعی موجود در آن، برای طیور و ازجمله قناری مناسب نیستندو به همین خاطر مشکلاتی اعم از گوارشی و ...  ایجاد میکنند. مقدار زیاد سدیم موجود در این آرد و استفاده  از ضایعات نان های فانتزی و خوب سوخاری نشدن ورطوبت بالا وعدم داشتن عطر و بوی مناسب ، حاکی ازآرد نان سوخاری نامرغوب می باشد.

تاريخ انتشار : 1395/1/14
   
تمام حقوق این سایت محفوظ و متعلق به قناری گرگان است Design & Develop by: s_akbary@hotmail.com
درباره ما  |    تماس با ما  |    نژادهای قناری  |    پیوند ها